Kirkkonummen uudessa hyvinvointikeskuksessa on ollut toiminnan haasteita ja hidastumista varsin laajasti lääkäri- ja hoitajavastaanotoilla, kertoo Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue LUVN.
Haasteista johtuen mm. ajanvarauspuheluita ei ole pystytty normaaliin tapaan soittamaan. Vastaanottotoiminnan takaisinsoittopalvelut ovat ruuhkautuneet ja takaisinsoittoa kiireettömissä asioissa voi tällä hetkellä joutua odottamaan kaksi viikkoa. Takaisinsoittojonoa puretaan myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Henkilökunnan vaihtuvuudesta johtuen uusien vastaanottoaikojen luominen on viivästynyt.
Ruuhkatilannetta pahentavat infektiotaudit, jotka kasvattavat akuuttivastaanoton jonoja ja aiheuttavat myös henkilökunnan runsaita poissaoloja.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue pahoittelee tilannetta ja tekee parhaansa, jotta toiminta saataisiin sujumaan.