Kirkkonummen kunnan opetuspalveluiden hallintoa muutetaan marraskuun 2023 alusta lähtien. Ruotsinkielisestä opetuksesta muodostetaan kunnan opetuspalveluissa oma yksikkönsä. Yksikkö toimii opetuspäällikön johdolla ja suoraan sivistysjohtajan alaisuudessa. Suomenkielisen opetuksen hallinto säilyy nykyisellään.

– Kevään ja kesän aikana keskustelua on herättänyt erityisesti ruotsinkielisen opetuksen asema Kirkkonummen kunnassa. Kun huolia kunnan palvelujen yhdenvertaisuudesta tai laadusta herää, on johdon ne tärkeä kuulla. Kuulemisen lisäksi on viisasta pysähtyä pohtimaan, voimmeko löytää hyviä ratkaisuja yhdessä. Huolen kuulemisen ja pohdinnan jälkeen olen päättänyt tehdä muutoksen Kirkkonummen sivistyspalvelujen hallinto-organisaatioon. Marraskuun 2023 alusta lähtien ruotsinkielinen opetus toimii suoraan sivistysjohtajan alaisuudessa omana yksikkönään suomenkielisen opetuksen rinnalla, kertoo Kirkkonummen kunnan sivistysjohtaja Eeva-Kaisa Ikonen.

Opetukselle yhteiset opetuskielestä riippumattomat asiat ratkaistaan yhteistyössä edelleen, ja henkilöstölle löytyy tiimit ja kollegat kuten aiemminkin.

– Luotan siihen, että tämä muutos auttaa meitä jatkamaan hyvää yhteistä työtämme Kirkkonummen sivistyspalveluissa, sivistysjohtaja Ikonen jatkaa.