Kirkkonummen kunta yhdessä Energiaviraston alueellisen energianeuvonnan kanssa järjesti maanantaina 15.1. pientaloasukkaille suunnatun iltatilaisuuden kodin energiasta. Tilaisuus järjestettiin Kirjastotalo Fyyrin Mörne-salissa.

Illan puheenvuorot aloitti Kirkkonummella asuva Matti Nieminen kertomalla omakotitalonsa lämmitystapamuutoksen projektista. Nieminen oli kodissaan vaihtanut öljylämmityksestä maalämpöön.

Niemisen puheenvuoron jälkeen osallistujat pääsivät kuulemaan alueellisen energianeuvonnan energianeuvoja Anna-Maria Rauhalan puheenvuoron. Energiaviraston rahoittama alueellinen energianeuvonta tarjoaa puolueetonta tietoa ja neuvontaa energiatehokkuudesta ja uusiutuvasta energiasta kuluttajille, kunnille ja pk-yrityksille. Omassa puheenvuorossaan Rauhala kuvasi, mihin energiaa kodissa yleensä kuluu ja millaisilla toimilla kulutusta voi vähentää. Lisäksi Rauhala kertoi kiinteistön energiatehokkuuden parantamisen prosessista ja erilaisista lämmitysvaihtoehdoista.

Viimeisenä puhujana tilaisuudessa oli energia-asiantuntija Kari Balk Ekolämmöx Oy:stä. Balk kertoi omassa puheenvuorossaan energiahankkeen suunnittelun prosessista sekä erilaisista hybridilämmitysjärjestelmistä.

Kiitos puhujille ja tilaisuuteen osallistuneille!

Anna-Maria Rauhalan esitysmateriaali

Kari Balkin esitysmateriaali