Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta käsitteli kokouksessaan 12.12.2023 ehdotusta maksuttoman senioriliikuntakortin myöntämisestä 68 vuotta täyttäneille kirkkonummelaisille. Tällä hetkellä kyseinen ikäraja on ollut seitsemänkymmentä vuotta. Lautakunta päätti kokouksessa päätösehdotuksen mukaisesti, eli jatkossa senioriliikuntakortin voi hankkia kaikki 68 vuotta täyttäneet kirkkonummelaiset. Muutos astuu voimaan jo 1.1.2024 alkaen.

Senioriliikuntakortti

Senioriliikuntakortti on 68 vuotta (1.1.2024 alkaen) täyttäneille kirkkonummelaisille maksuton kortti, joka oikeuttaa Kirkkonummen uimahallin allastilojen sekä uimahallin kuntosalin vapaan käytön kerran päivässä. Asiakas lunastaa kortin suoraan uimahallin kassalta henkilöllisyystodistusta vastaan. Kortin lunastushetkellä uimahallin kassahenkilökunta tarkistaa asiakkaan oikeuden senioriliikuntakorttiin tarkastamalla henkilöllisyystodistuksen, mutta henkilötietoja ei kerätä rekisteriin.