Yrittäjä tai yhteisö, harkitsetko työntekijän palkkaamista tai oppisopimusta? Nyt on tiedossa mahdollisuus, johon kannattaa tarttua!

Kirkkonummen kunnan työllistämisen järjestelytukihaku on avattu 12.2.2024.

Kirkkonummen kunnan järjestelytuella pyritään parantamaan kirkkonummelaisten pitkään työtä vailla olevien työllistymistä yksityiselle tai kolmannelle sektorille. Työllistävän yrityksen tai yhteisön koti- tai toimipaikka voi olla Kirkkonummella tai muualla Suomessa.

Järjestelytuen suuruus on enintään 500 euroa kuukaudessa ja tukiaika on 5–12 kuukautta. Työsuhteen tai oppisopimuskoulutuksen tulee kestää vähintään 5–8,5 kuukautta riippuen siitä, onko hakija yritys vai yhteisö ja onko TE-toimisto myöntänyt palkkatukea. Yhdistysten kohdalla edellytetään, että TE-toimisto on myöntänyt työsuhteeseen palkkatukea. Järjestelytukea voidaan myöntää työnantajalle jopa 6000 euroa!

Järjestelytukea voidaan myöntää pääsääntöisesti tilanteessa, jossa yritys tai yhteisö palkkaa työsuhteeseen tai oppisopimuskoulutukseen kirkkonummelaisen työnhakijan, joka on ollut työttömänä vähintään 12 kuukautta.

Järjestelytukea voi hakea työsuhteeseen, joka alkaa aikavälillä 1.1.–31.12.2024.

Järjestelytukea haetaan sähköisesti, tarkemmat hakuohjeet ja lomakkeet: https://www.kirkkonummi.fi/jarjestelytuki