Underhållstjänsterna utför terrängundersökningar på bostadsområden under hösten, så det kan röra sig inspektörer längs fastighetsgränserna. Undersökningarna utförs bostadsområdesvis.

Tack i förväg för förståelsen.

Kommunen är också din granne, och du skulle säkert varken börja bygga ett grill- eller sopskjul eller placera ett grönsaksland eller en trampolin på din grannes tomt utan hans eller hennes lov.

Kommunens områden får inte tas till eget bruk utan vederbörligt tillstånd, och det är inte tillåtet för fastigheter att utvidgas ut på kommunens område, på gator, i parker eller i skogar.

Om du inte vet var din fastighets gränser går, kan du beställa gränsvisning av Tomt- och geoinformationstjänsterna: https://www.kyrkslatt.fi/terrangmatning

Tillstånd för alla arbeten och andra åtgärder som utförs på allmänna områden som förvaltas av Kyrkslätts kommun, samt för konstruktioner som placeras på områden som ägs av kommunen, ska sökas på förhand via tjänsten www.lupapiste.fi.

Ytterligare information kunnossapito@kirkkonummi.fi

Med vänlig hälsning,