Äänestäminen on demokratian ydintoiminto. Suurinta valtaa käyttää kuitenkin se, joka päättää, mistä äänestetään. Tänään se voit olla sinä.

Kirkkonummen osallistuvan budjetoinnin ideavaihe päättyy 20.11.2023. Kirkkonummelaisilla on siis vielä hetki aikaa miettiä, miten he haluaisivat käyttää 100 000 euron suuruisen rahasumman.

Ideoita on tullut jo ilahduttavan paljon: 193. Puuttuuko ideoista kuitenkin vielä jotain? Sinun ideasi? Oman asuinalueesi toive? Yhdistyksesi ajatus kunnan kehittämisestä?

Jätä kunnalle ideasi osoitteessa www.kirkkonummi.fi/osbu tai paperisena kunnan palvelupisteessä ja kirjastoissa, niin pääset vaikuttamaan siihen, mistä tammikuussa äänestetään.

Ideavaiheen ja tammikuun äänestyksen välissä kunnan eri alojen asiantuntijoista koottu ryhmä käy läpi kaikki ideat. Kirkkonummelaisten lähettämistä ideoista äänestetään 15.1.-5.2.2024. Niistä karsitaan pois vain ne, jotka ovat lain tai kunnan strategian vastaisia, jotka toteutuvat joka tapauksessa muussa toiminnassa tai joiden budjetti ylittää osallistuvan budjetoinnin määrärahan. Jokainen päätös perustellaan kuntalaisille.

Ideoista toteutetaan äänestystuloksen määräämässä järjestyksessä niin monta kuin mihin rahat riittävät.

Ole mukana kehittämässä Kirkkonummea. Teemme siitä paremman yhdessä.