Kunnantalolla vietettiin urheilun ja liikunnan juhlaa torstai-iltana 7.3., kun sivistys- ja vapaa aikalautakunnan myöntämät vuoden 2023 urheilustipendit ja huomionosoitukset jaettiin urheilijoille, joukkueille ja muuten liikuntakasvatustyössä ansioituneille. Stipendejä ja huomionosoituksia olivat jakamassa sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan puheenjohtaja Kari Virtanen ja lautakunnan jäsen Liisa Kosonen.

Olli Mäki -kiertopalkinto

Olli Mäki -kiertopokaali jaettiin tänä vuonna Antti Kilapalle pitkäaikaisesta, kirkkonummelaisen liikunnan ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.
Antti Kilappa on tehnyt töitä kirkkonummelaisen liikunnan ja urheilun eteen erilaisissa rooleissa jo vuosikymmenten ajan. Hän on vaikuttanut kunnassa muun muassa liikuntaseurojen puheenjohtajana ja jäsenenä, kuntalaisena sekä pitkäaikaisena luottamushenkilönä.

Jo 16-vuotiaana hän on aloittanut Porkkalan Reipas ry:n pallojaoksessa aktiivisena jäsenenä sekä samaisena vuonna hän on ollut perustamassa ja organisoimassa kolme vuosikymmentä kestänyttä paikallista jalkapallon puulaakiturnausta. Salibandyseura Kirkkonummi Rangers ry:ssä Antti on ollut aktiivisessa roolissa yli kymmenen vuotta, vuosien 1995–2006 ajan, jolloin salibandyn harrastajajoukko kasvoi voimakkaasti.

Luottamushenkilönä Antti on johdonmukaisesti edistänyt erilaisia liikunnan ja urheilun mahdollisuuksia kuntalaisille ja paikallisille yhdistyksille. Toimiessaan kunnanvaltuutettuna vuodesta 2000 lähtien hänellä on ollut selkeä ja kokonaisvaltainen näkemys liikunnan ja urheilun kehittämiseen. Antti on ollut myötävaikuttamassa muun muassa erilaisten liikuntapaikkojen ja virkistysalueiden investointeihin sekä paikallisille yhdistyksille jaettavien avustusten ja tukien määriin myös taloudellisesti vaikeina aikoina.

Antti on tunnettu siitä, että hänen päämääränään on liikkumisen mahdollistaminen sekä hyvinvoinnin edistäminen laajoille joukoille. Antti on itsekin aktiivinen liikkuja sekä penkkiurheilija, mutta ennen kaikkea hän on henkeen ja vereen liikunnan ja urheilun puolestapuhuja.

Palkitut

OLLI MÄKI -KIERTOPALKINTO: Antti Kilappa

VUODEN TYTTÖURHEILIJA: Veera Juvonen, Helsinki Athletics Cheerleaders HAC ry
lisäksi huomioitiin: Fanni Grönlund, Pickala Golf ja Oona Tapola, Espoo Sulkapallo Badminton ry

VUODEN POIKAURHEILIJA: Kalle Hirvi, Viipurin Urheilijat ry
lisäksi huomioitiin: Samu Adler, Tapiolan Honka ry ja Oliver Hellstedt, Lynx ry

VUODEN NUORI URHEILIJA: Jessi Nyman, Tanssidans ry

VUODEN NAISURHEILIJA: Emilia Karell, Sjundeå IF/Kyrkslätt IF/Grankulla IFK
lisäksi huomioitiin: Camilla Badermann, Suomen Cheerleadingliitto/maajoukkue ja Maria Kojoukhova, Nummelan Iron Lifters ry

VUODEN MIESURHEILIJA: Simo Kettunen, Räyskälän Ilmailukerho ry
lisäksi huomioitiin: Santtu Vehkomäki, Helsinki Roosters ry/maajoukkue

VUODEN VAMMAISURHEILIJA: Joona Kaukonen, Kirkkonummen Judoseura ry

VUODEN JOUKKUE: Lynx ry, pojat 18 SM-viestijoukkue (Rasmus Koponen, Oliver Hellstedt ja Florian Fritzen)

VUODEN VALMENTAJA: Petri Niemeläinen, Shuyokai Shotokan Karate-Do ry

VUODEN AIKUISURHEILIJA: Staffan Floessell, Espoon Moottorikerho ry
lisäksi huomioitiin: Heli Herlevi-Malila, Helsingin Kisa-Veikot ry ja Jukka Malila, Veikkolan Veikot ry

Päätökset palkittavista tehtiin helmikuussa sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan kokouksessa, nuoriso- ja liikuntapalveluihin lähetettyjen hakemusten perusteella.

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta onnittelee kaikkia palkittuja ja huomionosoituksia saaneita!