Kirkkonummen kunta ja Kirkkonummen Yrittäjät ry järjestivät yhteisen aamiaistilaisuuden kunnantalon Ervastiina-kahvilassa 5.9. kansallisen Yrittäjän päivän kunniaksi. Kunnanjohtaja Virpi Sailas kiitti tilaisuudessa yrittäjiä panoksestaan kunnan elinvoiman, kilpailukyvyn ja kasvun eteen.

”Yrittäjyys luo työpaikkoja, edistää innovaatiota ja muokkaa ympäristöämme ja yhteiskuntaamme. Te, yrittäjät, olette tekijöitä, jotka uskaltavat tarttua haasteisiin ja luoda uutta. Yrittäjyys ei ole vain taloudellista toimintaa, vaan se on yhteisön rakentamista ja yhteiskunnallista vaikuttamista”, Sailas sanoi avauspuheessaan.

Kahvittelun ja kunnanjohtajan puheen lisäksi tilaisuudessa kuultiin useita puheenvuoroja eri tahoilta.  Kirkkonummen Yrittäjien puheenjohtaja Janne Laitinen kertoi yhdistyksen toiminnasta ja yhteisistä tapahtumista, jonka lisäksi Uudenmaan Yrittäjien puheenjohtaja Mikko Ahtiainen toivotti kaikille yrittäjille erityisen hyvää Yrittäjän päivää.

Kunnan elinkeino- ja markkinointikoordinaattori Katja Harri kävi läpi kunnan ajankohtaisia asioita, kuten verkkosivu-uudistusta ja tulevia tapahtumia. Myös kunnan uusi toimitilajohtaja Kari Toikka esitteli itsensä ja kertoi odottavansa aktiivista vuoropuhelua.

Puheenvuorojen lisäksi Harri kävi läpi viime vuonna toteutetun yrityskyselyn tuloksia, jonka pohjalta osallistujia pyydettiin keskustelemaan ja kirjoittamaan ylös ajatuksiaan ja ehdotuksiaan siitä, mitä yrittäjät kaipaavat kunnalta. Keskustelua ja ajatuksia syntyi paljon ja osallistujia olikin paikalla noin viisikymmentä.

Kiitämme kaikkia osallistujia!

Tulevia kunnan ja Kirkkonummen Yrittäjien yhteisiä tapahtumia yrittäjille:

– 28.9. klo 8-9 Yrittäjien aamiaistreffit Veikkolassa

– 10.10. klo 10-14 Rekryfestarit

– 25.10. klo 16-20 Business Forum Kirkkonummi, mukana myös strategiaständi!