På barnens och ungas sportlov erbjuds bland annat motionsläger, mångsidig sportlovsklubb och två svenskspråkiga klubbar. Det finns också verksamhet utan anmälan som till exempel skridskoåkning samt Hobbybilsverksamhet. Sportlovsverksamheten i Kyrkslätt ordnas av föreningar och organisationer och Kyrkslätts kommuns fritidstjänster.

Fritidstjänsterna har sammanställt sportlovsverksamhet för barn och unga på kommunens webbplats. Kolla utbudet av sportlovsverksamhet på verksamhet under lovtiderna-webbsidan.

Sportlovsläger som Kyrkslätts ungdoms- och idrottstjänster ordnar hittar du här.

Hobbybilen kör igen omkring i kommunen!

På höstlovet erbjuder vi också avgiftsfri Hobbybilsverksamhet för barn och unga – kom med till inspirerande ledda uteaktiviteter för barn och unga! Det lovas motionsglädje och vintrigt nöje bland annat med snöfotis, -curling, miniskidor och den mycket populära grenen sugkoppsbågskytte. På eftermiddagar kör Hobbybilen till den överenskomna platsen och erbjuder en unik erfarenhet av escape-spelet inomhus – du vill inte missa detta! Ingen förhandsanmälan, man ställer sig i kö för att delta. Spelet tar cirka 10 minuter, det finns plats för högst 9 grupper per plats. Platserna för escape-spelet hittar du nedan.

Hobbybilens tidtabell för sportlovet hittar du på adressen www.kyrkslatt.fi/hobbybilen.

Ytterligare information om sammanställningen av sportlovsverksamhet:

Hobbykoordinator

harrastustoiminta@kirkkonummi.fi