HSL:n sopimusliikenteenharjoittaja on viime päivien aikana joutunut perumaan useita bussivuoroja eteläisen Kirkkonummen alueella liikennöivällä linjalla 901 haastavien liikenneolosuhteiden vuoksi. Viime päivinä haja-asutusalueiden tiet ovat olleet jäisiä ja liukkaudentorjunta on ollut haastavaa sateiden ja vaihtelevien kelien vuoksi. Liikennöitävän maantien ylläpidosta vastaa Uudenmaan ELY-keskus.

Pahoittelemme vuorojen peruuntumisesta johtuvaa haittaa, joka on vaikuttanut oppilaiden koulumatkoihin sekä työmatkaliikenteeseen.

Näistä yksittäisistä peruutuksista ei valitettavasti tule tietoa välittömästi kunnalle tai koulukuljetukseen. Vuorojen välittömistä peruutuksista on saatavissa tietoa hsl.fi -palvelussa. Tämä vaatii asiakastunnuksen ja salasanan luonnin, mikä on helposti tehtävissä HSL:n -verkkosivuilla, eikä vaadi HSL:n matkakorttia tai sovellusta. Kirkkonummen kunta on antanut palautetta siitä, että hsl.fi-palveluiden tulee olla ajan tasalla.

31.1.2024 julkaistu uutinen liittyen bussiliikenteen haasteisiin Kirkkonummella:

Kirkkonummen kunta: HSL:n ja ELY-keskuksen ratkaistava Pohjois-Kirkkonummen bussiliikenteen haasteet