Kyrkslätts kommun ordnar ett invånarmöte om utkasten till parkplanerna för Tvillinggrändens lekplats på distans on 21.8.2024 kl. 17–18 i mötesappen Teams.

Mötet öppnas kl. 16.55 och man ska anmäla sig i förväg senast 20.8.2024 kl. 15 per e-post katusuunnittelu@kirkkonummi.fi. Länken till mötet skickas på mötesdagens morgon.

Det kommer en liten körsbärspark runt lekplatsen som ska förnyas

Tvillinggrändens lekplats saneras i sin helhet. Målet är att planera ett ingärdat lekområde för barn från småbarn till skolbarn.  Runt området planeras en liten körsbärspark.

Se planerna i sin helhet här.

Rösta på din favoritplan på nätet eller i kommunhuset

Det har uppgjorts tre idéplaner för parken och kommuninvånarna har möjlighet att rösta på sitt favoritalternativ. I varje planalternativ ingår också tillgängliga lekredskap eller -funktioner samt ett tak.

Planutkasten finns att se på kommunens webbplats fr 16–ti 27.8.2024, och under den perioden är också omröstningen öppen. Pappersversionerna av planerna är framlagda på servicekontoret i kommunhuset (Ervastvägen 2) under kommunhusets öppettider.

Planalternativen, den elektroniska röstningsblanketten och responsblanketten om invånarmötet finns på sidan Invånarmöten på Kyrkslätts kommuns webbplats.

• Alla de tre planalternativen i pdf-format finns på sidan Invånarmöten på Kyrkslätts kommuns webbplats eller direkt här.
  • Du kommer till röstningsblanketten från samma webbsida eller direkt härifrån.

Röstningsresultatet är riktgivande och binder inte kommunen. Du kan ge respons om planerna samt rösta på ditt favoritalternativ via den elektroniska blanketten på webbplatsen eller på en pappersblankett som finns på servicekontoret i kommunhuset.

Läs mer om projektet:

katusuunnittelu@kirkkonummi.fi