Kirkkonummella asuvat seniorit saivat nauttia aktiivisesta syksystä, kun Senioripaku kiersi kuntalaisia suosituissa ulkoliikuntapaikoissa. Paku vieraili muun muassa Veikkolan Velmolla, Jerikonmäen portaissa, Kantvikin lähiliikuntapaikalla ja Kirkkolaakson senioripuistossa. Paku saavutti 200 ikäihmistä syksyn aikana. Kirkkonummen ainutlaatuinen Senioripaku on tarjonnut ikäihmisille mahdollisuuden nauttia ulkoilusta erilaisin välinein ja liikuntakeinoin.

Syksyn aikana Senioripaku on liikuttanut lukuisia ikäihmisiä ympäri Kirkkonummea, tarjoten monipuolista liikuntaa ja ohjattuja tapahtumia. Kävelylenkit, erilaiset lihaskuntoharjoitukset ja portaidennousut eri tavoin olivat suosittuja liikuntamuotoja Senioripakussa. Lisäksi pakussa päästiin tutustumaan alueen historiaan, kun Kirkkonummen kulttuuripalvelut ja liikuntapalvelut järjestivät yhteistyössä kulttuurikävelyjä Veikkolassa ja Kantvikissa.

Senioripaku on osoittautunut syksyn aikana erittäin onnistuneeksi konseptiksi, ja paikalliset asukkaat ovat ilmaisseet toiveensa jatkon puolesta. Toiveisiin on vastattu, ja Senioripaku jatkaa liikkumistaan vielä aktiivisemmin keväällä 2024. Uutena liikkumispaikkana aloittaa Masala ja pakussa tullaan näkemään lisää kulttuurikävelyitä sekä muita yhteistyössä järjestettyjä tapahtumia! Senioripaku tulee jatkossakin tarjoamaan monipuolista ja iloista liikuntaa Kirkkonummen ikäihmisille.

Senioripaku kiertää 5.2.2024-14.6.2024 aikataulun mukaisesti (muutokset ovat mahdollisia)

Maanantaisin klo 10.30–11.30 Veikkola
Maanantaisin klo 12.30–13.30 Masala
Perjantaisin klo 11.00–12.00 Keskusta tai Kantvik

Toiminta ei vaadi ilmoittautumista ja on maksuton. Voit vapaasti valita aikatauluusi sopivat liikunta kerrat. Paikalla on aina liikunnanohjaaja opastamassa ja neuvomassa.

Lisätiedot ja aikataulu: www.kirkkonummi.fi/senioripaku

Terveysliikunnanohjaaja Johanna Tyrväinen p. 040 561 2203 johanna.tyrvainen@kirkkonummi.fi