Uudistuneen graafisen ilmeen saanut Kirkkonummi-päivät järjestetään perinteisesti elokuun viimeisenä täytenä viikonloppuna, 23.-25.8.2024. Opetus- ja kulttuuriministeriö on julistanut vuoden 2024 Sivistyksen vuodeksi ja tämän vuoden Kirkkonummi-päivien teema ”Oppia ikä kaikki Kirkkonummella – Lev och lär i Kyrkslätt” kunnioittaa Kirkkonummen lähes 700 vuotista historiaa sivistyskuntana.

Teemalla halutaan muistuttaa Kirkkonummen lukemattomista mahdollisuuksista

Teemalla haluamme muistuttaa kaikkia kirkkonummelaisia niistä lukuisista mahdollisuuksista, joita niin Kirkkonummen kunta kuin paikalliset toimijat tarjoavat kaikenikäisille kirkkonummelaisille.

Kirkkonummi-päivät onkin oiva tilaisuus esitellä toimintaansa ja tutustua kaikkeen siihen, mitä kunnassa on tarjolla vanhan taidon ylläpitämiseen, uuden opin kartuttamiseen ja omaksutun tiedon jakamiseen. Kirkkonummi-päivillä on kunnan ohella mukana laaja kattaus erilaisia toimijoita yhdistyksistä yrityksiin.

Kirkkonummen kunnan kirjasto- ja kulttuuripalvelut koordinoi Kirkkonummi-päivien yleistä suunnittelua, mutta jokainen osajärjestäjä vastaa itse oman tapahtumansa sisällöstä, järjestelyistä lupineen sekä viestinnästään. Yhteiset kaikille avoimet suunnittelukokoukset järjestetään Teams-kokouksina. Kokouksissa järjestäjien on mahdollista saada neuvoja tapahtumiensa järjestämiseen ja tapahtumakalenterin käyttöön. Suunnittelukokouksissa myös sovitetaan yhteen eri toimintojen tarpeita ja verkostoidutaan toimijoiden kesken.

Tarkemmat tiedot kokousajankohdista löytyvät Kirkkonummi-päivien nettisivuilta ja kunnan tapahtumakalenterista. Kunta kokoaa kaikki Kirkkonummi-päivien tapahtumat yhteen, ja ne tulevat näkymään laajasti myös kunnan eri kanavissa. Tapahtumajärjestäjät saavat näkyvyyden lisäksi käyttöönsä Kirkkonummi-päiville suunnitellun uuden graafisen ilmeen mukaiset markkinointimateriaalit.

Kirkkonummi-päivien ohjelmisto rakentuu – mukaan mahtuu vielä

Aikaisempien vuosien tapaan Combo ry koordinoi Kirkkonummen keskustassa lauantaina 24.8.2024 pidettävän järjestötorin valmisteluja. Paikat järjestötorille ja toiveet lavaesiintymisistä tulee jokaisen toimijan varata itse suoraan Combo ry:ltä. Järjestötorille on osallistumismaksu. Lisätietoja osoitteesta: www.toritapahtumat.fi.

Järjestötorin ohella tämän vuoden Kirkkonummi-päivien ohjelmistaan on kertonut jo kirjastotalo Fyyri, jossa juhlistetaan tänä vuonna 40 vuotta täyttävää Viirua ja Pesosta lastenmusiikin ja kissamaisen tekemisen muodossa lauantaina 24.8. Wohls Gård puolestaan viettää 400-vuotisjuhliaan, ja kutsuu kaikki kuntalaiset avoimeen piknik-tapahtumaan sunnuntaina 25.8. klo 11–16. Tivoli Sariola on totuttuun tapaan paikkakunnalla koko Kirkkonummi-päivien ajan 23.–25.8. Tämän lisäksi suunnitteilla on myös osallistuvan budjetoinnin voittajaehdotuksen mukainen elokuun elokuvailta osana Kirkkonummi-päivien ohjelmistoa.

Tervetuloa mukaan suunnittelemaan ja osallistumaan, tehdään Kirkkonummi-päivistä yhtä juhlaa, Yhdessä – Tillsammans!

Kirkkonummi-päivät tapahtumakalenterissa

www.kirkkonummi.fi/kirkkonummi-paivat