Valtakunnallista perheliikunnan teemaviikkoa vietetään 6.–12. marraskuuta. Haluammekin muistuttaa, että Kirkkonummella on upeita mahdollisuuksia perheiden yhteiselle liikkumiselle!

Perheliikunnan tavoitteena on löytää luontevia tapoja liikkua ja viettää aikaa yhdessä. Lisäksi perheliikunta edistää kaikkien perheen jäsenten fyysistä aktiivisuutta ja koko perheen hyvinvointia. Perheliikunta on laatuaikaa, joka merkitsee lasten sosiaaliselle, psyykkiselle ja fyysiselle kehitykselle paljon ja antaa aikuisellekin unohtumattomia hetkiä.

Liikkumisella tarkoitetaan kaikkea fyysisesti aktiivista toimintaa, kuten esimerkiksi

• arki- ja hyötyliikuntaa (mm. siirtymät kävellen tai pyöräillen, haravointia, siivoamista)
  • omatoimista liikkumista pihalla tai lähiympäristössä
  • retkeilyä ja ulkoilua
  • ohjattua liikuntaa ja harrastamista

Mikä on teidän perheenne yhteinen tapa liikkua?

Tutustu perheliikuntaan Kirkkonummen kunnan palveluissa

Löydä itsellesi ja perheellesi sopivia perheliikuntatapahtumia tapahtumakalenterista

(Kuva: Lassi Katajarinne, https://www.liikkuvaperhe.fi/)