Etusivu / Kunta / Päätöksenteko ja organisaatio / Osallistu ja vaikuta / Osallisuusdialogit

Osallisuusdialogit

Elokuun ja syyskuun aikana järjestämme keskustelutilaisuuksia, jotka tuovat asukkaat, järjestöt, päättäjät, kunnan työntekijät ja yritykset yhteen keskustelemaan siitä, mihin asioihin ja millä tavalla asukkaat voisivat kotikunnassaan osallistua.

Kunta haluaa lisätä asukkaiden ja muiden toimijoiden mahdollisuuksia osallistua elinympäristön, päätöksenteon ja palvelujen kehittämiseen. Onnistuaksemme tarvitsemme tietoa, mitkä asiat ovat teille asukkaille merkityksellisiä, ja mihin haluatte vaikuttaa.

Keskustelutilaisuuksien tuotokset toimivat inspiraationa osallisuusmallin luomisessa. Osallisuusmallissa kuvataan mm. mitä osallisuudella Kirkkonummella tarkoitetaan ja millä tavalla asukkaat voivat osallistua ja vaikuttaa. Lisäksi malli toimii henkilöstön perehdytysmateriaalina. Mallia työstetään vuoden 2024 aikana.

Mitkä asiat ovat kirkkonummelaisille tärkeitä?

Haluatko, että kotikuntasi on viihtyisä ja turvallinen? Kaipaatko mahdollisuuksia esteettömään liikkumiseen, enemmän paikkoja kohtaamiseen, yhteisöllistä tekemistä vai jotain muuta?

Tule kuulemaan ja kertomaan ideoistasi tai toiveistasi yhteiseen keskusteluun!

Osallisuusdialogien aikataulut

Veikkola 21.8.2024 klo 18.00–20.00

Veikkolan koulu, Kisapolku 7, 02880 Veikkola

Masala 28.8.2024 klo 18.00 – 20.00

Nissnikun koulu, Masalantie 268, 02430 Masala

Kirkkonummen keskusta 29.8.2024 klo 10.00–12.00

Kirjastotalo Fyyrin Mörne-Sali, Kirkkotori 1, 02400 Kirkkonummi

Etätilaisuus 5.9.2024 klo 18.00 – 20.00

Tilaisuus järjestetään Teams-sovelluksen kautta. Linkki tilaisuuteen julkaistaan tällä sivulla elokuussa.

Lisätietoa:
suunnittelija Joni Arola joni.arola(at)kirkkonummi.fi tai