HSL-junaliikenteessä rantaradalla Leppävaarasta länteen ollut viiden viikon katko päättyi maanantaina 29.7. HSL kertoo, että junat kulkevat aluksi harvennetuin vuorovälein arviolta viikon ajan. Harvennetun junaliikenteen syynä ovat Espoon kaupunkiradan työmailla tehtävät viimeistelytyöt. L- ja U- junilla on vain yksi lähtö tunnissa Helsingistä ja Kirkkonummelta sekä kaikki E-junat on peruttu. Lähijunien ajantasaiset aikataulut löydät Reittioppaasta.

Rantaradan katko liittyi Espoon kaupunkirata-hankkeeseen. Junaliikenteen alkaessa korvaavien bussien liikenne loppuu.

Lähijunaliikenne 29.7. alkaen Espoon kaupunkiradalla:

• L- ja U-junat lähtevät Helsingistä ja Kirkkonummelta kerran tunnissa.
  • E-junilla ei ole liikennettä.
  • Y-junat välillä Helsinki-Siuntio kulkevat normaalisti.
  • A-junat välillä Helsinki-Leppävaara kulkevat normaalisti.
  • Myöhästymiset kaikilla junilla ovat mahdollisia.

Rantaradan junaliikenteen katkot jatkuvat vielä syksyllä lyhyillä, yhden vuorokauden ja viikonlopun mittaisilla liikennekatkoilla.

Väyläviraston hankkeella parannetaan junaliikenteen sujuvuutta

Rantaradan työt liittyvät Väyläviraston Espoon kaupunkirata -hankkeeseen, jossa rakennetaan kaksi lisäraidetta Leppävaaran ja Kauklahden välille. Valmistuessaan kaupunkirata parantaa Kirkkonummen ja Espoon lähijunaliikenteen sekä Turun suunnan kaukojunaliikenteen täsmällisyyttä ja vähentää häiriötilanteita. Lisäraiteiden rakentamisen lisäksi parannetaan Kilon, Keran, Kauniaisten, Koivuhovin, Tuomarilan sekä Kauklahden asema-alueita. Hanke on käynnistynyt keväällä 2021 ja töiden on tarkoitus valmistua vuonna 2028.

HSL:n infosivu hankkeesta

Väyläviraston hankesivu