Kulturonsdag

Kulturonsdag är ett avgiftsfritt kulturevenemang som arrangeras av Kyrkslätts kommuns fritidstjänster. Det ordnas Kulturonsdag ungefär en gång i månaden runt om i kommunen med olika slags tema. Evenemangen koordineras av biblioteks- och kulturtjänsterna.

Mars 13.3
kl. 17–19
Kommunhuset, Ervastvägen 2
Föreläsning för allmänheten ”Textilen som konstform” – Inblick i Loja Saarinens verk ”The Queen of the May Festival”
April 24.4
kl. 10–12

Bibliotekshuset Fyyri, Kyrktorget 1
”Linjer i rörelse” – Introduktion av bildkonstskolans 40-årsjubileumsutställning
Maj 15.5
kl. 10.15-11.15
i Masaby bibliotek, Lingonbacka 7

kl. 12-13 i Veikkola bibliotek, Dammvägen 9
Aforismverkstad – Kom och skapa ditt eget aforistiska bokmärke, pröva på att skriva aforismer och bekanta dig med dem. Verkstaden leds av Minka Heino, ordförande i Suomen aforismiyhdistys, och bibliotekarie Maija-Liisa Nyman, vars aforismsamling Metsässä publiceras i vår
Juni 5.6
kl. 10–12

Start vid Fyyri, Kyrktorget 1
Vattenfärgspromenad – Vi tar en kort promenad i Kyrkslätts centrum och målar vykort längs vägen.
Juli 24.7
kl. 16-18
Plats: Ragvalds museiområde, Överbyvägen 140
Ragvalds goes Folk! – Duo Murpat uppträder på Ragvalds museiområde med folkmusik från Kyrkslätt. Konserten börjar kl. 16.30. Egen vägkost och picknickfilt tillåtna.
Augusti: (tidpunkt slås fast inom kort),
Ljusdala teaterhus, Ljusdalavägen 9
Teatercafé – På Masalan Nuorisoteatteri bekantar vi oss med teaterns kulisser, prövar på teateruttryck och njuter av kaffeservering.
September: (tidpunkt slås fast inom kort),
Kommunhuset, Ervastvägen 2.
Föreläsningsserie om Kyrkslätts historia.
Oktober: 2.10
kl. 17–20

Fyyri, Kyrktorget 1
Stickbio – Filmföreställning i Mörnesalen i Fyyri. Ta med ditt handarbete. Diskussion om filmen efter förevisningen
November: (tidpunkt slås fast inom kort)
Fyyri, Kyrktorget 1
Yoga, teckning och musik. I höstmörkret stillar vi oss med yoga och teckning i Mörnesalen i Fyyri. Ta med bekväma kläder. Live musik.
December: (Tid och plats slås fast inom kort)Julmusik och julkortsverkstad. Vi får julstämning genom att pyssla julkort tillsammans medan musikinstitutets elever spelar julmusik.

Frågor om Kulturonsdagen?

kulttuuri@kirkkonummi.fi