Kirkkonummen Reilun kaupan kannatusryhmä on luovuttanut kunnan asukaspuistoihin Reilun kaupan jalkapalloja. ”Nurmet alkavat pian vihertää ja on taas pallopelien aika. Reilun kaupan jalkapallot on tuotettu vastuullisesti, ihmisoikeudet ja ympäristön hyvinvointi huomioiden. Pallojen avulla haluamme toivottaa asukaspuiston kävijöille mukavia ulkopelihetkiä!” toteaa kannatusryhmän jäsen Ann-Christine Sved.

Asukaspuistot tekevät tärkeää kasvatustyötä erityisesti pienten kuntalaisten parissa ja ympäristöasiat on puistoissa monipuolisesti huomioitu. Asukaspuistossa vierailevat perheet ottavat usein puistossa esille tulleet ympäristöystävälliset toimintatavat käyttöön myös omassa elämässään. Reilua kauppaa pidetään tärkeänä ja asukaspuistossa tarjotaan Reilun kaupan kahvia, kertoo asukaspuiston työntekijä Kirsi Tynninen.

Kannatusryhmä kannustaa kaikkia kuntalaisia mukaan Kirkkonummen Reilun kaupan kunta -toimintaan. Valitsemalla Reilun kaupan merkillä varustettuja tuotteita on mukana tukemassa ihmisoikeuksia kunnioittavaa tuotantoa ja voi varmistaa, että tuottajalle maksetaan työstä oikeudenmukainen palkka. ”Reilun kaupan tuotteita käyttävät kunnan toimijat lisätään kannatusryhmän ylläpitämään kumppanitahojen listaan. Jokainen kuntalainen on myös lämpimästi tervetullut mukaan kannatusryhmäämme! Olen itse ollut mukana vuoden ja nauttinut yhdessä tekemisestä.” toteaa kannatusryhmän jäsen Seppo Palkki.

Lue lisää Kirkkonummi reilun kaupan kunta