Kirkkonummen kunta on tarjonnut kesätyöpaikkoja nuorille eri puolella kuntaa, muun muassa päiväkodeissa, kirjastoissa, lasten ja nuorten kesäkerhoissa ja leireillä, puhtauspalveluissa sekä kunnossapidon eri työskentelypisteissä. Nuoriso- ja liikuntapalveluiden kesätyöntekijät kertoivat kokemuksistaan kesätöistä kunnalla:

”Olen ollut kesätöissä lasten teatterileirillä ja Masalan kesäkerholla. Töiden sisältöön kuuluivat lasten ohjaus, avustaminen sekä lasten kanssa leikkiminen ja puuhaaminen. Lasten teatterileirillä töiden kohokohdat olivat aina, kun pidettiin hauskaa yhdessä salissa tai ulkona, kun lapset keksivät omia esityksiään tai kun lapset lauloivat euroviisubiisejä. Masalan kesäkerhossa parhaita hetkiä olivat kiipeilyseinillä kiipeäminen, futis- ja polttopallopelit. Kesätyöt leireillä ovat auttaneet minua viihtymään muissa porukoissa ja tiloissa paremmin kuin ennen. Olen saanut uusia ja kivoja tuttavuuksia sekä kokemuksia leireiltä, joissa olen työskennellyt näillä viikoilla. Olen hyvin kiitollinen siitä, miten kaikki sujui hyvin ja kuinka hauskaa ja mukavaa töissä oli.”

”Olen ollut kesätöissä lasten kesäleirillä. Työ on ollut hyvin hauskaa, ja olen saanut lisää kokemusta. Olimme paljon ulkona mutta myös sisätiloissa. Tyypilliseen työpäivään kuului lasten viihdyttäminen, heidän kanssa puuhastelua sekä heidän valvomista.”

”Kesätyö harrastuspakussa on ollut antoisaa ja mahdollistanut kesästä nauttimisen. Päivät ovat koostuneet pääosin lelujen ja tarvikkeiden jakamisesta lapsille ja heidän kanssa leikkimisestä. Työhön on myös kuulunut muun muassa sosiaalisen median päivittelyä ja tilastojen laatimista. Lasten aito hymy ja innostus harrastuspakun saapuessa on ollut ehdottomasti päivien parhain piristys. On ollut ilo saada työskennellä aurinkoisen työn parissa ja tuoda riemua lasten sekä aikuisten kesäpäiviin.”

Kirkkonummen nuoriso- ja liikuntapalvelut kiittävät tämän vuoden kesätyöntekijöitä iloisesta ja reippaasta työotteesta!

Harrastuspaku kiertää ympäri Kirkkonummea 4.8. asti. Harrastuspaku-toimintaan voi osallistua silloin kun itselle parhaiten sopii, se on maksutonta eikä vaadi etukäteisilmoittautumista. Harrastuspakun aikataulu löytyy osoitteesta www.kirkkonummi.fi/harrastuspaku. Muutokset aikataulussa ovat mahdollisia. Seuraa ajankohtaisin tieto Facebookista @kirkkonummennuorisojaliikunta tai Instagramista @kirkkonumminuorisojaliikunta.