Byggarbetena omfattar byggandet av vägarna på Festerbergets område till gator samt byggandet av områdets kommunalteknik.

Arbetet omfattar byggandet av Gamla Hindersbyvägen, Doktorsstigen, Gamla Sjukhusvägen, Tallmorabrinken, Skräddarstigen, Bagarbrinken, Skräddar Bäckströms gränd, Ljunghedastigen, Fiolbyggarvägen, Fiolbyggargränden, Fiolbyggarstigen, Sadelmakargränden, Bisarstigen, Månskensgränden, korsningsområdet mellan Hindersbyvägen och Gamla Kustvägen, Hindersbyvägen, Axbodastigen och gång- och cykellederna samt parkerna.

Arbetena på Festbergets område inleds med preliminära arbeten under vecka 27.

I arbetena ingår spontnings- och brytningsarbeten, vilka kan förorsaka en del buller.

Byggplatsen kan tidvis påverka trafiken på området. Det informeras alltid separat om större störningar.

Entreprenaden borde vara färdig i slutet av år 2024.

Iaktta försiktighet då du rör dig i närheten av byggplatsen.

Vi beklagar störningarna som arbetet medför!

Ytterligare information:

Sami Sirkiä, byggplatschef