Kirkkonummella työskentelee tällä hetkellä etsivinä nuorisotyöntekijöinä Sanna ja Mona-Li. Ruotsinkielisestä etsivästä nuorisotyöstä vastaa SVEPS:in Sabina ja Ville.

Mona-Li ja Sanna

Etsivät nuorisotyöntekijät olivat viime viikolla kutsunnoissa Kirkkonummen Kunnantalolla, jossa oli noin 300 alokasta. Osallistuimme niihin kaikkina kolmena päivänä tarjoten tukea ja ohjausta.  Kirkkonummen etsivien nuorisotyöntekijöiden lisäksi kutsunnoissa olivat mukana ruotsinkieliset vahvistukset Svepsin Sabina ja Ville. Lisäksi kutsuntoja oli seuraamassa Kauniaisten ja Porvoon etsivät nuorisotyöntekijät Jens ja Niklas.

Etsivä nuorisotyö on matalan kynnyksen palvelua 15–28-vuotiaille kirkkonummelaisille nuorille. Etsivä nuorisotyö on ilmaista ja vapaaehtoista ohjausta muun muassa työnhakuun, koulutukseen, hyvinvointiin, asumiseen sekä tukiin liittyvissä asioissa. Etsivä nuorisotyö on myös jalkautuvaa työtä eli liikkuu siellä missä nuoret ovat, muun muassa kauppakeskuksissa, nuorisotiloissa sekä junaraiteiden läheisyydessä. Etsivä nuorisotyö tekee myös yhteistyötä oppilaitosten kanssa, joissa esitellään toimintaa kouluvierailujen merkeissä.

Kirkkonummen etsivien toimisto sijaitsee Ohjaamossa, jossa vietetään ohjaamon palveluasiantuntijoiden kanssa nuorten hengailuja joka perjantai. Ohjaamossa pidetään läpi syksyn CV- ja työhakemusklinikkaa, josta saa ohjausta työnhakuun. Ohjaamossa päivystää säännöllisin väliajoin eri alan asiantuntijoita, joilta asiakkaat saavat apua esimerkiksi asumiseen sekä toimeentuloa koskeviin kysymyksiin.

Yhteystiedot:

Mona-Li Turunen