Kirkkonummen kunta tarjoaa kesälomallakin monipuolista tekemistä sekä lapsiperheille että aikuisille.

Harrastuspakun kesälomakierto

Kunnan ainutlaatuinen ja innovatiivinen toiminta Harrastuspaku, tuo välineet sekä liikkumismahdollisuudet lasten ja nuorten lähelle. Pysähdyspaikkoina toimivat esimerkiksi koulujen piha-alueet, liikuntapaikat, puistot, uimarannat ja torialueet, joissa on tilaa porukalla pelata ja touhuta. Toimintaa tarjotaan keskustassa, Veikkolassa, Masalassa sekä haja-asutusalueilla.

Harrastuspaku kiertää jälleen ympäri Kirkkonummea kesälomalla 5.6.-4.8.2023. Harrastuspakun aikatauluun.

HUOM! Muutokset mahdollisia. Seuraa ajankohtaisin tieto Facebookista @kirkkonummennuorisojaliikunta tai Instagramista @kirkkonumminuorisojaliikunta

Kirjaston palvelut kesäkaudella

Kirkkonummen kirjasto palvelee läpi kesän, tosin kesä tuo hieman muutoksia kirjaston laina-aikoihin ja aukioloihin. Kuuden viikon pidennetty kesälaina-aika on käytössä 29.5.–6.8. Kesälaina-aika koskee kaikkea muuta aineistoa paitsi lehtiä sekä tänä vuonna hankittuja kirjoja ja elokuvia.

Pääkirjastossa kirjastotalo Fyyrissä on voimassa kesäaukioloajat 19.6.–6.8. Pääkirjasto on auki maanantaista torstaihin klo 9–18 ja perjantaisin sekä lauantaisin klo 9–15.

Masalan kirjasto palvelee kesän ajan normaalein aukioloin eli henkilökunta on paikalla maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 15–20 sekä keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10–15. Masalan kirjastossa voi asioida koko kesän myös omatoimisesti. Omatoimiajat ovat aina samat riippumatta siitä, onko pyhäpäivä vai ei: omatoimisesti kirjasto on auki sunnuntaista torstaihin kello 7–21 sekä perjantaisin ja lauantaisin kello 7–18. Omatoimikirjaston käyttäjiksi rekisteröityneet asiakkaat pääsevät sisään omatoimiaikaan kirjastokortilla ja PIN-koodilla. Käyttäjäksi voi rekisteröityä kaikissa kirjaston toimipisteissä.

Veikkolan kirjasto on kesällä auki maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 14–19 sekä keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10–15. Kesälauantaisin elokuun loppuun saakka Veikkolan kirjasto on suljettu.

Kirjastoauto Ella on kesätauolla 19.6.–13.8.

Pääkirjaston nuortentila Fyyrin kesän aukioloajat

Pääkirjaston nuortentila Fyyrissä on tekemistä lapsille ja nuorille (3-lk.-17-vuotiaille) myös kesäaikaan. Nuortentilassa voi muun muassa pelata biljardia, lautapelejä, pelikonsoleita, kuunnella musiikkia sekä tavata ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Nuorisotyöntekijämme ovat paikalla seuraavasti:

•  5.6.–7.7. maanantaista perjantaihin klo 13.30–20.00
  • 10.7.–4.8. maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 13.30–20.00
  • 7.8.–11.8. maanantaista perjantaihin klo 13.30–20.00

Syväjärven uimaranta

Syväjärven uimarannalla uinninvalvonta päivittäin klo 10.00–18.00 ajalla 3.6.-9.8.2023 (puh. 040 595 8490). Lisätiedot Kirkkonummen uimarannoista täältä.

Ragvaldsin museoalue

Ragvaldsin päärakennus ja Porkkalan vuokrakauden näyttely Eliasvillanissa ovat avoinna lauantaisin klo 11–15 ajalla 3.6.-26.8.2023. Suljettu juhannuspäivänä, lauantai 24.6.2023.

Pääsymaksu: Aikuiset 2€, käteinen / MobilePay

Kesälauantaisin Ragvaldsin museoalueen näyttelyiden aukioloaikana (lauantaisin 3.6.- 26.8. klo 11-15) on renkituvassa pop up -kahvilatoimintaa. Tarjolla on opetuskasvitarhan antimista valmistettua pikkupurtavaa, kahvia ja teetä. Tutustu museon näyttelyihin ja piipahda kahville kauniiseen puutarhaan! Huom! kahvila EI ole avoinna 24.6 ja 29.7. Maksutapoina käteinen / MobilePay

Ragvaldsin luontopolku

Ragvaldsin luontopolulla voit tutustua vanhan maatalouden luomaan perinnemaisemaan, jossa näkyy ihmisen ja luonnon vuorovaikutus kautta vuosisatojen.

Kulttuuripolut Kirkkonummella

Tervetuloa Kirkkonummen poluille, paikoille ja paikallisten tarinoiden pariin.

Kirkkonummiseikkailu

Kirkkonummiseikkailu on maksuton perheille suunnattu seikkailu, joka kokoaa yhteen tietoa retkikohteista ympäri Kirkkonummea. Karttaan on valittu 19 kohdetta. Seikkailun innostava kuvitus saa silmät tutkailemaan yksityiskohtia, kohdekuvaukset leikittelevät kohteita kuvaavilla asioilla ja perustiedot kertovat kohteesta kaiken olennaisen.

Lisää paikallisia tapahtumia löydät kunnan tapahtumakalenterista

Aurinkoista kesää!

Uutiskuvan on ottanut Reetta Kandolin