Kirkkonummen kunta sai Uudenmaan Yrittäjien myöntämän, nyt ensimmäistä kertaa jaettavan Hopeisen Yrittäjälipun.

– Kirkkonummen kunta kiittää Uudenmaan Yrittäjiä Hopeinen Yrittäjälippu-tunnuksesta. Haluamme tehdä vaikuttavaa työtä kuntamme elinvoiman edistämiseksi ja olemme laatineet yhdessä Kirkkonummen Yrittäjien kanssa yhteisen elinvoimalupauksen, joka asettaa tavoitteet yritysmyönteisyydelle, sanoo kunnanjohtaja Virpi Sailas.

Kaksivuotisella Yrittäjälipulla kunta voi osoittaa olevansa hyvä paikka yrittää, sillä se mittaa kunnan yritysmyönteisyyttä neljässä teemassa: elinkeinopolitiikassa, yhteydenpidossa, hankinnoissa ja yrittäjäystävällisyydessä.

– Uudellamaalla kunnat haluavat profiloitua yrittäjäystävällisinä paikkakuntina, mikä on hieno asia. Ne kilpailevat niin investoinneista kuin työntekijöistä. Yrittäjälippu on kuntien käyttöön luotu kilpailukyvyn indikaattori, jolla kunta voi osoittaa puolueettoman tarkastelun kautta arvioidun yrittäjämyönteisyytensä, kertoo Uudenmaan Yrittäjien puheenjohtaja Mikko Ahtiainen.

Yrittäjälippu on kunnalle itsearvioinnin kautta haettava tunnustus ja kehittämistyökalu, joka ohjaa keskustelua ja toimijoita keskittymään strategisesti oikeisiin toimenpiteisiin yrittäjäystävällisen toimintaympäristön aikaansaamisessa.