Perjantaina alkava lakko koskee useita sairaanhoitopiirejä, mutta ei terveyskeskuksia eikä työterveyshuoltoa. Näin Kirkkonummen kunnan sosiaali- ja terveyspalvelut toimivat normaalisti. Sen sijaan HUSin hoitajat ovat lakon piirissä. Tämä merkitsee sitä, että osa HUSin palvelupisteistä joudutaan sulkemaan ja aikoja kiireettömään hoitoon joudutaan perumaan. Avoinna olevat laboratoriot ja röntgenit saattavat ruuhkautua.

Tämänhetkisen tiedon mukaan HUS-röntgenin ja HUS-laboratorion Kirkkonummen toimipisteet ovat suljettuina lakon vuoksi. Espoossa ovat avoinna Ison Omenan, Samarian, Jorvin ja Leppävaaran röntgenit sekä Samarian laboratorio. Tilanne saattaa lakon aikana muuttua.

Lisätietoja ja toimintaohjeita HUSin sivuilta: hus.fi/lakko. Sivuilta kannattaa aina tarkistaa ennen varatullekin ajalle lähtemistä, mikä on palvelun tilanne.