Kirkkonummen nuorisovaltuustovaalien ehdokasasettelu on päättynyt ja ehdolle asettui 25 nuorta eri puolilta Kirkkonummea. Nuorisovaltuustoon valitaan 13 jäsentä kaksivuotiselle toimintakaudelle. Nuorisovaltuuston tavoitteena on tuoda esiin nuorten näkökulmaa kunnallisessa päätöksenteossa ja ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin. Nuorisovaltuuston jäsenellä on läsnäolo- ja puheoikeus kunnanvaltuuston ja tiettyjen lautakuntien kokouksissa.

Kaikilla kirkkonummelaisilla vuosina 2005-2010 syntyneillä nuorilla on oikeus äänestää nuorisovaltuustovaaleissa, äänioikeutettuja on yhteensä 3568.

Kirkkonummen nuorisovaltuustovaalit järjestetään yläkouluissa ja oppilaitoksissa 14.11.2023. Jos missaa oman koulunsa äänestyspäivän tai ei opiskele Kirkkonummella, on mahdollisuus äänestää vaaliviikolla 15.11. Fyyrissä, Veikkolan nuorisotilalla 17.11. tai Masalan nuorisotilalla 18.11.