Syksy on tuonut mukanaan ison määrän maksuttomia harrastusryhmiä kirkkonummelaisille lapsille ja nuorille. Maksuttomat harrastusryhmät ovat osa Kirkkonummen kunnan lasten ja nuorten maksuttoman harrastustoiminnan toteuttamista. Kunnalla on käynnissä yhteistyössä kuudentoista paikallisen toimijan kanssa yhteensä 48 eri harrastusryhmää. Tarjolla on todella monipuolisesti harrastuksia, muun muassa taidekerhoja, animaatiokerhoja, metallinetsintäkerho, salibandya, monilajikerhoja, kuviskerhoja sekä tanssia ja temppuliikuntaa. Nuorille on tarjolla muun muassa erilaisia kuntosaliryhmiä, yleisurheilua ja mediakerho. Uusia harrastusryhmiä on tulossa syksyn aikana vielä lisää, tietoja päivitetään kunnan verkkosivuille.

Kirkkonummen kunnan tavoitteena on tarjota jokaiselle kirkkonummelaiselle lapselle ja nuorelle mahdollisuus mielekkääseen harrastukseen. Maksuttomat MyHobby-ryhmät ovat suunnattu kouluikäisille lapsille ja nuorille, TALENT-ryhmät puolestaan lapsille ja nuorille, jotka tarvitsevat erityistä tukea. Kirkkonummen kunta on saanut valtionavustusta harrastusryhmien toteuttamiseen Etelä-Suomen aluehallintovirastolta.

Kaikki harrastusryhmät löydät osoitteesta https://www.kirkkonummi.fi/myhobby-ja-talent-harrastusryhmat.

Harrastustoimintaa toteuttaa yhteistyössä:

Kirkkonummen kansalaisopisto, Kirkkonummen kuvataidekoulu, Kirkkonummen musiikkiopisto, Kirkkonummen kirjaston ystävät ry, Kirkkonummen nuoriso- ja liikuntapalvelut, Veikkolan Veikot ry, Kirkkonummen Liikuntakeskus, Kirjastotalo Fyyri, Kirkkonummi Rangers, Kirkkonummen Urheilijat, Evenio Oy, Joo.Arena, TanssiDans ry, Incoach Oy, Gladius Kirkkonummi ry, Kyrkslätt Idrottsförening

Lisätietoa harrastustoiminnasta sähköpostitse harrastustoiminta@kirkkonummi.fi

Kiitos kaikille Harratsuspop-up-tapahtumien osallistujille!

Kirkkonummen vapaa-aikapalvelut järjesti elokuussa yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa maksuttomat Harrastuspop-up-tapahtumat Kirkkolaakson puistossa sekä Masalassa, lähiliikuntapaikka Framilla. Veikkolan Harrastuspop-up-tapahtuma jouduttiin harmillisesti perumaan epävakaisen sään vuoksi. Tapahtumissa esiteltiin erilaisia paikallisia harrastusmahdollisuuksia lapsille ja nuorille. Lapset ja nuoret pääsivät kokeilemaan vaivattomasti erilaisia lajeja, ja tutustumaan yhdistysten ja kunnan järjestämään harrastustoimintaan. Tapahtumissa oli mahdollisuus tutustua muun muassa salibandyyn, jääkiekkoon, käsipalloon, jalkapalloon, karateen, taekwondoon, partiotoimintaa, voimisteluun, metallinetsintään, kuvataidekoulun toimintaan sekä kunnan ainutlaatuiseen Harrastuspakutoimintaan.

Kirkkonummen vapaa-aikapalvelut kiittää kaikkia mukana olleita mahtavia toimijoita sekä kaikkia osallistujia! Harrastuspop-up-tapahtumat järjestetään taas ensi vuonna elokuussa 2024.

Tapahtumat järjestettiin yhteistyössä:

Kirkkonummen vapaa-aikapalvelut, Kirkkonummen kansalaisopisto, Kirkkonummen kuvataidekoulu, Kirkkonummen musiikkiopisto, Shuyokai Shotokan Karate-Do ry, KyIF käsipallo, Evenio Oy, Kirkkonummi Rangers ry, HCK Salamat ry, FC Kirkkonummi, Kirkkonummen suomalainen seurakunta, Kirkkonummen Urheilijat ry, Masalan kirjasto, Urheiluseura Masalan Kisa ry, ITF Masala ry, Kuninkaantien Kipinät ry