Toimitilapalvelujen lautakunta kokoontui 14.3. Kokouksessa käsiteltiin yhteiskampuksen palveluntuottajan valintaa, kunnan rakennusten salkutusta sekä rakennusten myynti- ja purkusuunnitelmaa. Kirkkonummen yhteiskampuksen palveluntuottajaksi valittiin SRV.

Kirjastotalo Fyyrin pohjoispuolelle toteutettava yhteiskampus tulee tarjoamaan tilat Porkkalan lukiolle, Kyrkslätts gymnasiumille sekä Kirkkonummen musiikkiopistolle, kansalaisopistolle ja kuvataidekoululle. Suunnitellut tilaratkaisut tukevat myös tilojen laajaa kuntalaiskäyttöä. Yhteiskampus toteutetaan elinkaarimallilla, jossa palveluntuottaja vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Palvelun­tuottaja vastaa myös ylläpidosta 20 vuoden ajan.

Palveluntuottajan valintaperusteena oli laadun ja hinnan välinen kokonaistaloudellinen edullisuus. Hankkeen investointivaiheen kokonaishinta rakennuttajakuluineen tulee olemaan noin 36,1 M€.

Lautakunta käsitteli kunnan rakennusten salkutusta. Salkutus on työkalu, jolla kunnan omistamat rakennukset luokitellaan kohteisiin, jotka on tarkoitus säilyttää, kehittää tai joista on tarkoitus luopua. Samalla käsiteltiin valtuustoaloitetta kunnan käytöstä poistuneiden kiinteistöjen myynnin tehostamisesta. Lisäksi lautakunta sai katsauksen talouden ja investointien toteumasta alkuvuoden aikana

Lisätietoja:
Lautakunnan puheenjohtaja Noora Piili, puh. 040 579 1051