Kirkkonummen sähköisen asioinnin palvelut täydentyvät, kun kunnan uusi digitaalinen karttakauppa on avattu.

Karttakauppa toimii osoitteessa https://karttakauppa.kirkkonummi.fi/

Digitaalinen karttakauppa toimii sähköisen asioinnin kanavana ja se helpottaa ja nopeuttaa kartta-aineistojen tilausta. Karttakauppa on kehitetty Hillagroup Oyj:hin kuuluvan Kosilan ja Esri Finlandin yhteistyöllä.
Karttakaupasta voi tilata Kirkkonummen kunnan ja Kirkkonummen Veden paikkatietoaineistoja suunnittelun pohjaksi. Tilatut aineistot saa ladattua heti maksamisen jälkeen. Maksaminen tapahtuu Paytrailin kautta.

Karttakaupasta voi ostaa seuraavia aineistoja:
• Pohjakartta-aineisto DWG-, PDF- tai TIFF-formaatissa
• Asema-, osayleis- ja yleiskaava-aineistot PDF- tai TIFF-formaatissa
• Kaavamääräykset PDF-formaatissa
• Vesilaitoksen johtokartta-aineisto DWG-formaatissa
• Ilmakuva-aineisto PDF- tai TIFF-formaatissa

Aineistojen hinnoittelu on pinta-alaperusteista paitsi PDF-otteet, joiden hinnoittelu on määräperusteinen. Aineistojen hinnat löytyvät Karttakaupan hinnastosta (linkki). Karttakaupasta tilattavan aineiston pinta-alan maksimikoko on 50 ha.
Tilatut aineistot toimitetaan ETRS-GK25FIN-koordinaattijärjestelmissä ja N2000-korkeusjärjestelmässä.