Kirkkonummen kirjastotalo Fyyrissä vietettiin 28. helmikuuta viikinkiteemaista perinnepäivää.

Päivän aikana oli tarjolla monipuolista ohjelmaa ja tekemistä kaikenikäisille. Tapahtuma houkuttelikin runsaasti aiheesta kiinnostuneita kävijöitä.

Osallistujat pääsivät esimerkiksi askartelemaan viikinkikilpiä ja -miekkoja, villalankanyörejä sekä oman viikinkishakkipelin. Halukkaat saivat myös kokeilla riimukirjoitusta ja nahkanyöritöiden tekemistä. Porkkalan Martat paistattivat viikinkileipiä pajakeittiössä.

Illalla Fyyrissä vieraili viikinkitaisteluseura Kalevan Kaarti, joka esitteli viikinkiaikaisia aseita, vaatteita ja tarve-esineitä sekä vastaili yleisön esittämiin kysymyksiin. Mörne-salissa pureuduttiin viikinkiaikaiseen sodankäyntiin, kun historiantutkija Harri Hihnala luennoi aiheesta. Kirkkonummen musiikkiopiston jousiorkesteri Taikajousten esittämä kappale Viheltävä viikinki päätti upeasti illan teeman mukaisesti.

Tuu ja tee: Perinteitä! on osa Kirkkonummen vapaa-aikapalveluiden Tuu ja tee -tapahtumasarjaa. Vapaa-aikapalveluiden lisäksi Perinnepäivän järjestelyissä olivat mukana Asukaspuisto Fyyri ja Kirkkonummen Porkkalan Martat ry. Seuraavina vuorossa ovat kirjastotalo Fyyrissä vietettävät Kevätkarnevaalit la 6.4. sekä tanssiteemainen Tuu ja tee -tapahtuma ma 6.5.