Kirkkonummen kunta ja SRV ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteiskampuksen toteuttamisesta elinkaarimallilla Kirkkonummelle. Kirjastotalo Fyyrin pohjoispuolelle toteutettava yhteiskampus tuo saman katon alle Porkkalan lukion, Kyrkslätts gymnasiumin sekä Kirkkonummen musiikkiopiston, kansalaisopiston ja kuvataidekoulun.

Yhteiskampus toteutetaan elinkaarimallilla, jossa palveluntuottaja SRV vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. SRV vastaa myös ylläpidosta 20 vuoden ajan, minkä jälkeen kunnalla on mahdollisuus jatkaa ylläpitosopimusta viidellä lisävuodella.

Olen vaikuttunut siitä, miten SRV:n neuvotteluryhmä pystyi yhteiskampuksen suunnitteluratkaisullaan täyttämään kaikki tärkeimmät tilaajan esittämät vaateet ja toivomukset. Kirkkonummi saa Fyyrin ja kirkon läheisyyteen sille paikalle suunnitellun arvoisensa rakennuksen. Koulun opettajat ja eritoten oppilaat saavat erinomaiset tilat, jotka ovat myös kaikkien kuntalaisten ilta- ja viikonloppukäytössä, sanoi kunnan toimitilajohtaja Kari Toikka sopimuksenallekirjoitustilaisuudessa.

Hienoa päästä jälleen uudistamaan Kirkkonummen aluetta ja luomaan uusia laadukkaita oppimisen tiloja opiskelijoille. Jatkamme hankkeen suunnittelua tiiviissä yhteistyössä tilaajan ja tilojen tulevien käyttäjien kanssa. Koulurakentamisessa elinkaarimalli on osoittautunut hyväksi toteutustavaksi, sillä se mahdollistaa kunnalle erinomaiset puitteet tuottaa kuntalaisille palveluja ja laadukasta opetusta, kun kiinteistön rakentaminen ja ylläpito toteutetaan yhden toimijan toimesta, kertoi SRV:n elinkaarihankkeiden johtaja Jani Kuivamäki.

Yhteiskampuksen suunnittelusta vastaa Arkkitehtitoimisto Lahdelma & Mahlamäki. Rakennustöiden on tarkoitus käynnistyä loppuvuodesta 2024. Uusiin tiloihin päästään muuttamaan vuonna 2027.

Lue lisää: https://kirkkonummi.fi/kirkkonummen-yhteiskampuksen-palveluntuottajaksi-valittu-srv-rakennustoiden-tarkoitus-kaynnistya-loppuvuodesta/